May 14. JUST IN: The Flemish Concentration is established, the first post-war V party

every year It’s in the Netherlands every second Saturday (and Sunday) in May since 1972 National Mill Day. Then more than 600 wind and water mills were opened to the public. Mills played an important role in the development of the Low Countries for centuries. Although the windmills have lost their economic function, they can still be admired as they spin in many places. During mill days, visitors can view the mill from the inside and mill owners and owners organize additional activities.

Willem Drees Sr. (1886-1988)

1988 Died in The Hague at the age of 101 Willem Drees SR.Prime Minister of four governments (1948-1958). Drese was of great importance to the Netherlands and to social democracy. He was the origin of much social legislation and is seen as the father of the welfare state. In particular, he worked for the unemployed, the elderly and those with lower wages. Under his leadership, the decolonization of Indonesia was completed and the Netherlands reconstructed. In the 1970s, ‘Daddy Drees’, as he was commonly known, broke away from his party, the Labor Party (PvdA), due to dissatisfaction with the radical and increasingly unrealistic path of the PvdA under the influence of the New Left.

1985 birth Pascal Fink, Founder of www.SeniorenNet.be and www.SeniorenNet.nl. These very popular websites are aimed at people over 50 years old.

1955 In the Polish capital of Warsaw, eight countries of Eastern Europe signed the Warsaw Pact In response to West Germany’s accession to NATO. With the signing, the GDR gives the Soviet Union the right to deploy troops on its territory.

1949 beginning Flemish focus As the first Flemish national party after the war. The first board of directors consists, among others, of Alex Donckerwolcke (Chairman), Willy van Hille, Jan Lancsweert, Norbert de Witte and Frans Mattheessens. Despite the lack of people, time and money, the party was able to participate in the parliamentary elections on June 26, 1949 and defend the lower house of almost all Flemish provinces. In Brussels they abstained in favor of Edmund van Deren’s list and in Kortrijk in favor of Catholic dissident Jules Cousins’ list. The result of the election was a cold shower: the Flemish assembly, along with Coussens and Van Dieren, received 103,789 votes, but no one was elected anywhere. Thus the Flemish focus died a death for the cot, but mainly in Antwerp a solid core remained around Chief Dunckerfolk. In the 1954 parliamentary elections, the Flemish focus was included in the Flemish Christian People’s Union (CVV), the predecessor of the People’s Union.

1948 David Ben-Gurion calls for an independent state Israel outside, categorically as “a Jewish state in the land of Israel”. Ben-Gurion becomes prime minister and Chaim Weizmann becomes president. The young country is recognized de facto by Washington, but de jure by the Soviet Union. The next day, the armies of the Arab countries began their first offensive.

[1945 القاذفات البريطانية والأمريكية تبدأ قصف المدينة الألمانية دريسدن (ساكسونيا) بقنابل حارقة وشديدة الانفجار. تم استهداف وسط المدينة التاريخي بشكل صريح هنا وليس مجمع الثكنات الكبير في شمال المدينة ، على الرغم من أن الحلفاء أشاروا إلى التمركز العسكري في دريسدن كهدف للحرب. هناك 135 ألف قتيل بينهم عدد كبير من اللاجئين. وفقا للصليب الأحمر الدولي ، كان هناك حتى 275000. وخاصة في بريطانيا العظمى ، كثير من الناس يدينون هذه التفجيرات.

1940 في غضون عشر دقائق فقط ، قلب روتردام قصفت على الأرض من قبل Luftwaffe الألمانية ودمرت بالكامل تقريبًا. استسلام هولندا. وأسفر القصف عن مقتل نحو 850 شخصا ودمر ما لا يقل عن 25 ألف منزل و 11 ألف عقار آخر.

اليوم

إدو بيرون (1899-1940)

1940 وفاة الكاتب والناقد الأدبي الهولندي في بيرغن (شمال هولندا) تشارلز إدغار دو بيرون (كمؤلف: E. du Perron). أسس المجلة مع مينو تير براك وموريس رويلانتس المنتدى مرجع سابق (1932) ، أهم مجلة أدبية في هولندا بين الحربين العالميتين. عمله الرئيسي بلد المنشأ (1935) لا يزال يعتبر من أفضل الروايات الهولندية على الإطلاق وهو نقد لا يرحم للأخلاق البرجوازية الصغيرة المنافقة لمواطنيه ومعاصريه.

توفي بنوبة قلبية ، في نفس الوقت تقريبًا مع صديقه تير براك ، بعد وقت قصير من الإعلان الإذاعي عن استسلام هولندا قبل الغزو الألماني. ينتمي دو بيرون غير الملتزم ، المولود في جافا وفي المنزل في العديد من البلدان الأوروبية ، إلى المحيط الأدبي للثورة المحافظة (أرمين موهلر) إلى جانب هندريك مارسمان ومينو تير براك.

اليوم

مينو تير براك (1902-1940)

1940 موت كاتب النثر الهولندي في لاهاي مينو تير براك† برز تير براك ، المعروف بأنه مجادل ، في عام 1930 بعمله كرنفال المواطنين، وهي واحدة من أكثر الروايات التي لا ترحم عن العقلية البرجوازية المنشورة في هولندا على الإطلاق. عندما ذكّره عمه ، المؤرخ المعروف يوهان هويزينجا ، بأن وحدة الأمة الهولندية قائمة على وجه التحديد على هذه البرجوازية ، أجابه تير براك بثلاث كلمات: “صحيح جدًا – ميردي”.

باعتباره ملحدًا كما هو أرستقراطي ، نشر في عام 1937 كتابه من المسيحيين القدامى والجدد حيث يتخلص من المسيحية والشيوعية والنازية ، في رأيه ثلاثة أيديولوجيات عامة ، بدافع الحقد والمساواة. في عام 1936 ، أسس مع كتاب وأساتذة آخرين لجنة يقظة المثقفين ، التي تحذر من النهوض بالنازية. بعد أربعة أيام من الغزو الألماني لهولندا ، انتحر.

اليوم

موريتس كوبيترز (1920-2005)

1920 الميلاد في سينت نيكلاس موريتس كوبيترز ، مؤرخ وفقيه وعالم وسياسي من أوروبا الشرقية. من 1957 إلى 1963 كان أول رئيس للحركة الشعبية الفلمنكية (VVB) وفي نفس الوقت كان الرجل الأعلى في الرابطة الفلمنكية للكشافة الكاثوليكية (VVKS). بدأ في الاتحاد الشعبي كعضو في البرلمان (1965) وانتهى به المطاف في ذلك الحزب كعضو في البرلمان الأوروبي (1981). في عام 1989 استقال من اتحاد الشعب لأنه ، في رأيه ، لم يكن يتحرك إلى اليسار بالسرعة الكافية. في عام 1996 ، أسس مع الاشتراكي نوربرت دي باتسيلير حركة Sienjaal ، بهدف الجمع بين جميع القوى التقدمية في فلاندرز. لم يكن نجاح. توفي موريتس كوبيترز عام 2005.

469 أعلن البابا جيلاسيوس الأول يوم 14 فبراير “عيد الحب”. عيد الحب هو اليوم الذي تُرسل فيه إعلانات الحب – مجهولة المصدر في الأصل. الآن يتم الاحتفال به بشدة باعتباره احتفالًا تجاريًا في الولايات المتحدة واليابان وأستراليا وكندا ومعظم الدول الأوروبية ، من بين دول أخرى. توفي القس الروماني فالنتينوس في 14 مايو 269 شهيدًا (يُقال أنه قُطع رأسه) أثناء اضطهاد المسيحيين من قبل الإمبراطور كلوديوس الثاني. تزوج فالنتينوس سرا من الجنود ، على الرغم من حظر الإمبراطور. لذلك.

Leave a Comment